miercuri, 2 martie 2011

Perceptia asupra lucrurilor - Wayne Dyer




...ce ma intriga este urmatoarea idee... am auzit-o cu multi ani in urma, nici nu mai stiu sigur care e sursa originala, dar suna in felul urmator:
Cand schimbi felul in care privesti lucrurile, lucrurile pe care le privesti se schimba.

Albert Einstein a observat faptul ca cea mai fundamentala si majora decizie pe care trebuie sa o iei in viata ta este: traiesc eu intr-un univers prietenos sau ostil? Care dintre cele doua?
Este un univers plin de ositilitate si furie unde oamenii vor sa se urasca, sa se omoare intre ei... asta e ceea ce vezi?
Deoarece cand vezi lumea in acest fel, exact asta vei creea pentru tine in viata. Acestea sunt fapte stiitifice.

Interesant este ca aceasta afirmatie nu este doar un joc de cuvinte inteligent.
"Cand schimbi felul inc are privesti lucrurile, lucruile pe care le privesti se schimba" este de fapt o afirmatie stiintifica. Am sa va arat acest lucru imediat.
As vrea sa iti imaginezi urmatoarea scena: esti la tine in casa, ai cheile de la masina in mana, se ia lumina... pana de curent. Te impiedici prin sufragerie si iti scapi cheile si iti dai seama ca nu le vei gasi niciodata pe intuneric. Dar te uiti afara si iti dai seama ca strazile sunt luminate. In mintea ta se aprinde beculetul. Nu o sa stau aici pe intuneric sa-mi caut cheile cand afara este lumina. Am sa ies afara sub lumina strazii si am sa caut cheile. De ce radeti? Are sens. Asadar esti afara, iti cauti cheile, cauti si cauti, cand un vecin trece pe acolo si te intreaba ce s-a intamplat.
- Mi-am pierdut cheile.
- A, te ajut eu sa le cauti.
Acum amandoi cautam cheile. Intr-un final se uita la mine si ma intreaba: Scuze, dar unde ti-ai pierdut cheile? - Le-am pierdut prin casa.
- Vrei sa spui ca ti-ai pierdut cheile in casa si le cauti pe strada? Nu are nicio logica.
- Nu are niciun sens sa le caut intuneric cand aici afara e lumina.
Acum radeti si va ganditi cat de absurd este, dar oare nu este exact ceea ce facem cand avem o problema, o dificultate situata in interior, iar noi cautam solutii in exterior.
Ar fi ca si cum ai merge la doctor sa ii spui simptomele tale, iar doctorul spune: - Baiete, tu ai multe simptome. Ai nevoie de o reteta pentru acest simptom, de una pentru acest simptom. Inc ele din urma iti face 4-5 retete, tu vrei sa pleci si ii spui: As dori retetele. Nu, nu. Asta este pentru mama ta, iar aceasta este pentru vecinul tau, pentru fiica ta, pentru tatal tau.
Vreau sa spun, tu esti cel cu dificultatile asteptand ca cineva sa se schimbe sau ceva din exterior sa se imbunatateasca ca viata ta sa functioneaza la nivel de intentie. Este ceva ce trebuie sa analizezi cu atentie, este inauntrul tau.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu